Føle

Ord på snor

Zuletzt aktualisiert um:
Bearbeitet von Grenzgenial
Foto: DN

Dette opgaveformat kræver, at eleverne bruger deres følesans, når de skal lære nye gloser på målsproget.

Vælg et antal gloser, som vil fremme forforståelsen til en given tekst eller et andet læremiddel du vil anvende.

Brug de gloser, der er mest konkrete - gerne substantiver, som du kan finde og binde på en snor. 

Hvis det er svært at finde nok ord, som kan findes i den tekst du vil anvende, kan du også finde øvrige genstande du kan hænge på snoren. Efterfølgende skal eleverne så forhold sig til, hvilke ord de kan finde i teksten og hvilke ikke passer ind.

Bind alle genstande på en snor, som du hænger op. Eleverne skal nu følge snoren med lukkede øjne eller med bind for øjnene.

På snoren føler de sig frem til genstandene.

Brug skemaet her på siden (under Ressourcen), hvor eleverne kan notere genstandenes betegnelse på modersmålet og efterfølgende arbejde med oversættelsen til målsproget ved hjælp af brugen af ordbogen.